SPRZEDAŻ MOSTÓW PO REGENERACJI I UŻYWANYCH

MOST NAPĘDOWY DO TWOJEGO SAMOCHODU

Od ponad 10 lat sprzedajemy mosty napędowe do samochodów Iveco, Renault. Jeszcze kilka lat temu opłacalne było kupno mostu używanego. Od pewnego czasu widzimy, że jest to całkowicie pozbawione sensu. Dlaczego? Poświęć kilka minut i poczytaj.

Dlaczego nie warto kupować używanego mostu?

Tylne mosty używane sprzedawane przez firmy rozbierające samochody na części kosztują często 5 000 – 6 000 złotych. Co za tą cenę otrzymujesz? Dyferencjał, który może mieć przejechane 100 tys. a może 600 tys. km… Kto to wie?

Czy warto łudzić się nadzieją, że ktoś rozbierze samochód, który przejechał 100 czy 200 tys. km? Z naszego doświadczenia, a jest ono spore – gdyż naprawiamy tylko mosty – wiemy, że modele 35c czy 35s są w stanie zrobić 250 – 350 tys. km na moście.

Po tym przebiegu zaczynają głośno pracować, pojawiają się luzy. Oczywiście mówimy o polskich warunkach. Zdarzają się klienci, którzy w transporcie międzynarodowym zrobią 500 a nawet 600 tys. km na jednym moście. Jest to jednak rzadki przypadek.

Z tego można wyciągnąć prosty wniosek. Nawet jeśli uda Ci się kupić most 5 – 6 letni i ktoś robił nim tylko 50 tys. km rocznie, to ten most nadaje się już do regeneracji. Nadmienię, że mosty używane najczęściej są sprzedawane z samochodów 6 – 8 letnich. W takim przypadku przebieg jest bardzo wysoki.

Oczywiście jeśli szukasz mostu do samochodu kilkunastu letniego można kupić most za 3 – 4 tys. zł od kogoś kto prywatnie rozbiera samochody, jednak w tym przypadku nie otrzymasz nawet gwarancji rozruchowej.

Mieliśmy sporo klientów, którzy kupili taki most, potem przyjechali aby go naprawiać. Są to po prostu wyrzucone pieniądze.

CO WIĘC ZROBIĆ? JAKI MOST NAPĘDOWY KUPIĆ?

Jeśli obudowa mostu w Twoim samochodzie jest dobra, lepiej taki most naprawić. Zapraszam do przeczytania sekcji „ naprawa mostów”. Jeśli popsuła się obudowa lub z innego względu potrzebujesz kompletny most, także pomożemy.

Most napędowy regenerowany, co oznacza?
Regeneracji źle się kojarzy. Kiedyś części były regenerowane, znaczy naprawiane. Most regenerowany w naszej firmie oznacza tyle, że jest to praktycznie nowy i sprawny most.

Co wchodzi w składa mostu regenerowanego?
W wielkim skrócie – w moście używana jest obudowa, półosie oraz piasty kół. Są to części, które wytrzymują wiele kilometrów, często ponad milion.  Cała reszta jest nowa.

Części jakie wymieniane są na przykładzie mostu do Iveco 35c bliźniak:

  • cały środek mostu, oryginalne części ( wałek atakujący i koło talerzowe, mechanizm różnicowy, obudowa mechanizmu różnicowego, łożyska mechanizmu różnicowego oraz łożyska wałka atakującego, uszczelniacz, tuleja, nakrętka),
  • łożyska kół tylnych oryginalne,
  • tarcza, czujniki ABS zamiennik,
  • dekiel mostu, odpowietrznik.

Most jest oczywiście wymyty i pomalowany.
Podsumowując kupując most regenerowany otrzymujesz praktycznie nowy most z 6 miesięczną gwarancją. Masz pewność, że części są nowe i oryginalne.

Ile taki most kosztuje?

Most napędowy kompletny kosztuje 8 500 zł, jeśli klient zdaje stary most, w przeciwnym razie 9 000 zł. Czy to dużo? Na pierwszy rzut oka tak. Jednak jeśli porównać to do ceny 6 000 zł za most używany, kwota ta nie jest już tak wysoka. Jestem pewny, że dopłata 3 000 zł jest warta nowych i oryginalnych części oraz 6 miesięcznej gwarancji.

Dlaczego 6 miesięcy gwarancji a nie 12 czy 24?

Dobrze eksploatowane mosty wytrzymują nawet 500 – 600 tys. km. Mieliśmy klientów, którzy przyjeżdżali praktycznie nowymi samochodami z uszkodzonym mostem przy 80 tys. km przebiegu. Dlaczego most tak szybko się uszkodził? Z powodu błędnej eksploatacji. Nadmierne ładunki, często ciągnięte przyczepą.

Jesteśmy rodzinną firmą, nie wielkim serwisem. Nie mamy możliwości sprawdzić jakie ładunki przewożą klienci oraz jak eksploatują most. Mieliśmy klientów, którzy w ciągu roku potrafią zrobić 200 tys. km. Z tego względu nie możemy udzielać gwarancji na 12 czy 24 miesiące.

Oczywiście jest sporo klientów, którzy wożą 3 – 4 tony samochodami do 3,5 t. Nie mamy na celu udzielić gwarancji na rok czy dwa, a potem każdemu klientowi mówić, że naprawa gwarancyjna nie przysługuje, bo samochód był źle eksploatowany. To po prostu nie ma sensu.

Ktoś może powiedzieć, że Iveco udziela gwarancji na 2 lata. Tak, najczęściej mówią to ludzie, którzy z tej gwarancji nie musieli skorzystać. Wystarczy zamontować dodatkowe poduszki do mostu, w takim przypadku jest automatyczna odmowa naprawa gwarancyjna.