Przyspiesz samochód

Jak przyspieszyć Iveco, jak przyspieszyć most?

Zastanawiasz się czy można zwiększyć prędkość w Iveco? Tak, można – i robimy to od lat.

Przyspieszenie samochodu o 10, 20 czy 40% nie jest dla nas problemem. Iveco montuje w samochodach przełożenia od najwolniejszego 9/38 do najszybszego 13/41. Oczywiście po drodze jest wiele innych przełożeń tupu 12/47 czy 11/46.

Przyspieszamy samochodu poprzez zmianę przełożenia od lat i potrafimy to robić bardzo dobrze. Zadzwoń i dowiedz się, ile będzie kosztowała zmiana przełożenie w Twoim samochodzie.

Czy się to opłaca?

Ktoś może powiedzieć – po co mi przyspieszać samochód o parę procent? Proszę sobie obliczyć, jadąc 90 km/h przy wolnym przełożeniu typu 9/44 czy 9/38, silnik pracuje na określonych obrotach. Zmieniając przełożenie, prędkość samochodu wzrasta, a obroty pozostają na stałym poziomie.

Co zrobić aby samochód jechał szybciej, co zrobić, aby miał większą prędkość maksymalną?

Przykład: jadąc 90 km/h Iveco o przełożeniu 9/40, obroty sięgają prawie 3000 obr. Zmieniając przełożenie na np. 12/47, przyspieszamy samochód o 13%. Co nam to daje w praktyce? Jadąc na nowym przełożeniu przy tych samych obrotach, prędkość będzie wynosiła +- 101 km/h. Oczywiście można założyć przełożenie np. 13/41 i wtedy prędkość wzrośnie do +- 125 km/h przy tych samych obrotach.

Zmiana przełożenia daje nam:

  • mniejsze spalanie – mniejsze obroty silnika;
  • mniejsze obroty silnika – czyli nie żyłujemy go w nieskończoność;
  • cichsza praca silnika;
  • większa prędkość – tiry już nas nie wyprzedzają 🙂

Ile to kosztuje?

Koszt wymiany przełożenia ( koło talerzowe + wałek atakujący) , regulacji mostu, wymiany oleju, uszczelniacza itp – 1000zł netto. Cena przełożenia to kwota 800-1800zł netto. Dodatkowo należy wymienić przynajmniej jedno łożysko na wałku atakującym 120zł.

Jakie mamy doświadczenie w tej dziedzinie ?

Specjalizujemy się w naprawach mostów Iveco od 2008r . Doświadczenie mamy więc spore. Najnowszy samochód w jakim wymienialiśmy przełożenie ( przyspieszaliśmy most) miał 14 dni. Tak 14 dni. Klient kupił nowy samochód, powiedział sprzedawcy w salonie Iveco że jeździ w długie trasy i chce mieć szybki most. Zapewne sprzedawca nie wiedział nawet o czym on mówi i sprzedał mu samochód z przełożeniem 9/38. Czyli najwolniejszym jakie iveco seryjnie montuje w mostach. Jakie było zdziwienie klienta na stacji benzynowej podczas pierwszej jazdy na autostradzie. Po przyjeździe z pierwszej trasy przyjechał do nas i wymieniliśmy mu przełożenie na 13/41 czyli najszybsze. Jak już wiemy z poprzednich obliczeń obryty silnika zmalały mu o 34%. Był bardzo zadowolony.

 

Oczywiście większość naszych klientów to posiadacze samochodów 4-10 letnich. Zdarzają się klienci z samochodami 15 letnimi, jednak to rzadkość. Z jakiego powodu? Jeśli samochód jest stosunkowy młody i jego wartość jest większa niż 40-50 tys złotych, koszt naprawy rzędu 2000-3000 tys złotych, nie jest dużą sumą. Jeśli klient jeździ samochodem o wartości 10 tys złotych, nie chce wydawać 30% wartości pojazdu na naprawę. To jest raczej oczywiste.

 

Jeśli powyższe informacje nie są wyczerpujące i masz pytania, zadzwoń. Najlepiej jest porozmawiać i dowiedzieć się szczegółów.